Czego nie może zabraknąć na evencie dla firmy?
Organizacja eventu firmowego nie jest łatwym zadaniem. Aby wydarzenie przyniosło zamierzony cel i było udane, nie może w nim zabraknąć kilku ważnych elementów. Sprawdź, jakich.
Event dla firmy — jakiego może być rodzaju?
Podstawą zaplanowania udanego eventu firmowego jest precyzyjne określenie jego celu, a także rodzaju. Inaczej będzie wyglądało przygotowanie wyjazdu integracyjnego, a inaczej targów czy konferencji branżowej.
Wśród najczęściej spotykanych wydarzeń biznesowych można wskazać:
- szkolenia, warsztaty i webinary,
- konferencje i seminaria,
- wyjazdy integracyjne,
- spotkania integracyjne o charakterze tematycznym, np. kulinarne, ekologiczne,
- imprezy okolicznościowe, np. jubileusz firmy, “wigilia” firmowa,
- eventy promocyjne — premiera produktu, dni otwarte, degustacje itp.,
- eventy brandingowe — np. akcje charytatywne, zawody sportowe,
- targi i pokazy.
Rodzajów eventów jest naprawdę sporo. Pierwszym krokiem jest zatem określenie, jakie dokładnie wydarzenie ma zostać zorganizowane i czego nie może w nim zabraknąć.
4 elementy, które muszą (lub powinny) znaleźć się na evencie firmowym
Niezależnie od tego, jaki rodzaj wydarzenia firma ma zamiar przygotować, należy pamiętać o kilku ważnych elementach, które są charakterystyczne dla każdego rodzaju eventu. Sprawdź, co jest najistotniejsze!
1. Precyzyjnie określony harmonogram
Niezbędna jest jasna i klarowna agenda wydarzenia z dobrze zaplanowanym czasem, np. na przemówienia, prezentacje, czas wolny, integrację w grupach itp. Pamiętaj, że punktualność buduje profesjonalny wizerunek firmy.
2. Dobrze dobrane miejsce
Lokalizacja powinna być dopasowana do liczby uczestników i do charakteru wydarzenia.
Należy zadbać o wygodne przestrzenie do spotkań, odpoczynku i interakcji — w zależności od tego, jak ma przebiegać spotkanie. Nie może zabraknąć również dostępu do potrzebnych urządzeń i technologii, typu projektory, ekrany, mikrofony czy Wi-Fi.
3. Atrakcje budujące zaangażowanie gości
Atrakcje to nie tylko catering czy ciekawe zajęcia integracyjne. W zależności od rodzaju wydarzenia, to mogą być również:
- interesujący prelegenci, czyli eksperci, którzy przyciągną uwagę i dostarczą wartościowej wiedzy,
- panele dyskusyjne — zachęcają do wymiany opinii i aktywnego udziału w spotkaniu,
- networking — to czas na swobodne rozmowy i budowanie relacji, które mogą być bardzo cenne biznesowo,
- strefy tematyczne, czyli miejsca na warsztaty, demonstracje i degustacje produktów lub sesje konsultacyjne.
Atrakcje zawsze powinny być dobrane do charakteru wydarzenia. Ważne, by były zróżnicowane i rzeczywiście interesujące dla zaproszonych osób.
4. Materiały promocyjne
Torby z gadżetami, broszury z informacjami o firmie lub wydarzeniu to zawsze świetny pomysł i skuteczny sposób, aby budować zaangażowanie uczestników oraz pozytywny wizerunek firmy.
Warto zadbać także o materiały w formie cyfrowej, np. dostęp do nagrań i webinarów. Dobrym pomysłem jest także organizacja konkursów z nagrodami lub innych aktywności angażujących uczestników, które mogą zakończyć się rozdaniem drobnych upominków.
Niezależnie od rodzaju eventu firmowego, kluczem do jego powodzenia jest dbałość o szczegóły, umiejętne zaangażowanie uczestników oraz profesjonalna obsługa na każdym etapie. Warto współpracować z ekspertami w dziedzinie organizacji eventów, którzy pozwolą to osiągnąć.
lub dodaj komentarz jako gość
Dodaj pierwszy komentarz.
Najnowsze wpisy
Najpopularniejsze wpisy
Najnowsze komentarze




